23948sdkhjf

nShift hjælper Hunkemöller med at øge returneringer i butikker med 15%

Hunkemöller ser betydelige forbedringer i kundeoplevelsen, lagergennemsigtighed og bæredygtighed efter at have implementeret ny retursoftware.

Returneringer er en uundgåelig del af e-handel, og konsekvent høje returrater kan underminere profitten. Hunkemöller, Europas hurtigst voksende lingerikæde, har forbedret sine returprocesser, hvilket har ført til store fordele for hele virksomheden.

Hunkemöller ønskede at tilbyde deres online kunder en bedre returoplevelse, og har endda oplevet en stigning i online salget, efter at de er begyndt at bruge nShifts Returns software. Siden Hunkemöller gik i luften med nShift Returns, har Hunkemöller oplevet et markant skift fra returnering til lager til returnering i butikken, hvor sidstnævnte er steget med 15%. Dette skifte er fordelagtigt for Hunkemöller, da det ikke kun har givet mulighed for at styrke kunderelationerne, men også skabt nye marketing- og mersalgsmuligheder.

Hunkemöller er ledende på flere kanaler

Hunkemöller er til stede i 19 lande med topmoderne webshops og over 900 butikker. De har implementeret nShift Returns i 6 lande i Benelux, DACH og Norden. Projektet har været så stor en succes, at virksomheden planlægger at udrulle det på tværs af sine europæiske aktiviteter plus andre globale markeder.

nShift har gjort det muligt for Hunkemöller at forbedre returoplevelsen markant, hvilket ikke kun hjælper med at styre returprocenten, men også giver kunderne en bedre oplevelse baseret på bekvemmelighed, valgmuligheder og kommunikation. Denne kombination er med til at opbygge kundeloyalitet og samtidig beskytte indtægterne.

nShift hjælper med at forbedre kundeservice og -oplevelse

Før Hunkemöller brugte nShifts software, lagde de printede returlabels i de pakker, der blev sendt til online kunder. Det betød, at virksomheden ikke på forhånd vidste, hvor mange returneringer, der ville komme tilbage hver dag, eller hvorfor det blev returneret. Ved at digitalisere hele processen har Hunkemöller bedre viden om returneringer, og kan tilbyde en bedre kundeoplevelse.

"Vi har gjort returneringer til en del af en gnidningsfri omnichannel-kundeoplevelse med øget kontrol og indsigt i returneringer," siger Robin Visser, Omni Channel Business Development Manager, Hunkemöller. "Det, der tidligere var et smertepunkt for virksomheden og vores kunder, er blevet ændret til noget, der tilfører reel værdi. Og fordi vi har tilføjet mere intelligens til processen, får vi meget mere ud af forbrugernes berøringspunkter, hvilket hjælper os med konstant at forbedre den service og oplevelse, vi tilbyder."

Væsentlige forbedringer i lagerets gennemsigtighed og bæredygtighed

Ændringen i returprocessen har også ført til forbedringer på lageret. Hunkemöller har nu et klart overblik over status for alle ordrer og over, hvad der kommer og går de pågældende dage. Med et dashboard i realtid, hvor alle returneringer vises, kan Hunkemöller nu planlægge den kapacitet, de har brug for.

Det hjælper også virksomheden med at nå sine mål om bæredygtighed. Ved at digitalisere processen er Hunkemöllers returproces gået fra papir til papirløs, næsten fra den ene dag til den anden.

Læs mere om kundefordele

Hunkemöller er en af de mange kunder, nShift samarbejder med for at forbedre leverings- og returprocessen og -oplevelsen og skabe signifikante resultater på tværs af virksomheden. Du kan finde mange flere eksempler i vores kundehistorier her.

Hvis udfordringerne i denne case lyder bekendt - uanset om du ønsker at digitalisere returneringer, forbedre oplevelsen for forbrugerne, spare tid på lageret eller reducere lageradministrationen - så læs mere om vores Returns software her.

Alternativt kan du kontakte os her.

Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078